KADRA

Magdalena Szymańska

Magdalena Szymańska

Pedagog wokalny, rehabilitant głosu; założycielka studia wokalnego Przestrzeń Głosu, prezes i współtwórczyni Musica Est – spółki powołującej do życia dwie szkoły: Studium Muzyki Liturgicznej oraz Przestrzeń Musicalu i Muzyki Estradowej. Od 2015 roku jest certyfikowanym pedagogiem wokalnym Natural Voice Perfection, od 2019 roku jest też Członkiem Zarządu Stowarzyszenia NVP. Dyrygentka scholii liturgicznej Marco Angeli działającej w Skórzewie. Absolwentka poznańskiej Akademii Muzycznej (na wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej). W 2016 r. nagrała wokale do muzyki filmowej (kompozycje Lecha Jankowskiego do animacji Stacey Steers pt. Edge Of Alchemy), w 2017 r. nagrała chórki do spektaklu „Dupak” (kompozycja Karoliny Supron dla Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu).

Sara Malińska

Absolwentka wydziału Commercial Music Performance (University of Westminster) w Londynie. Ukończyła Poznańską Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II stopnia, gdzie opanowała umiejętność gry na fagocie oraz fortepianie. Wokalistka sesyjna, kompozytorka i autorka tekstów. Swoją przygodę ze śpiewem rozpoczęła w wieku 5 lat, kiedy zaczęła jeździć po festiwalach i konkursach wokalnych dla dzieci. Od tego czasu nagrała wiele własnych utworów, uczestniczyła w The Voice of Poland, koncertowała w chórkach gwiazd X-factor i sama kształciła się prywatnie u najlepszych nauczycieli emisji głosu w Polsce (m.im. Sonia Lachowolska). Nauką śpiewu zaczęła zajmować się podczas praktyk na studiach, i tak zostało do dziś. Uwielbia pracę z dziećmi, a w wolnym czasie nagrywa materiał na swoją płytę.

Maria Antkowiak

Maria Antkowiak

Wokalistka, autorka tekstów i muzyki. Wykładowca śpiewu musicalowego i klasycznego na wydziale Musicalowym Poznańskiej Akademii Muzycznej.Ponadto śpiewaczka operowa (sopran), pedagog wokalny; wiceprezes i współtwórczyni Musica Est – spółki powołującej do życia dwie szkoły: Studium Muzyki Liturgicznej oraz Przestrzeń Muzyki Rozrywkowej i Jazzu. Od 2016 roku jest certyfikowanym pedagogiem wokalnym Natural Voice Perfection. Absolwentka OSM II st. im. Henryka Wieniawskiego w klasie fortepianu oraz poznańskiej Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w klasie śpiewu prof. dr hab. Antoniny Kowtunow. Jest laureatką m.in. I nagrody na I. Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Drezdenku oraz trzech nagród specjalnych, w tym za osobowość konkursu i image sceniczny. Zadebiutowała w Teatrze Polskim w operze „Czarodziejski Flet” W. A. Mozarta pod batutą Adama Banaszaka. Od sezonu 2017 występuje na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu jako Papagena w nowej produkcji opery „Czarodziejski flet” pod batutą maestra Gabriela Chmury. Współpracuje również z Teatrem Wielkim w Łodzi w polskiej prapremierze amerykańskiej opery „Streetcar named Desire” André Previna pod dyrekcją maestro Tadeusza Kozłowkiego. Występowała jaka solistka w trasie koncertowej po Chinach z Orkiestrą symfoniczną Philadelfia Festival Orchestra oraz w solowymi recitalami pieśni z Julią Wolańską-Gajdą. Współpracuje z Agencją artystyczną ZAF w Berlinie oraz International Music Agency Magadis we Włoszech.

Karolina Supron

Karolina Supron

Karolina Supron – wokalistka na wielu albumach studyjnych, m. in.: Gienek Loska BAND „Hazardzista”, „cudowny świat”, „Jarzynki i przyjaciele”, „Vivaldi jak 300 lat temu”, Maciej Maleńczuk „Tęczowa Swasta”, Stanisława Celińska „Atramentowa”, Stanisława Celińska „Suplement”, De Mono „XXX”, IDA „Prosta historia”, Strachy Na Lachy „Przechodzień o wschodzie”. Na co dzień związana jest ze Szkołą Tańca Współczesnego w Poznaniu, szkołą wokalną „Przestrzeń Głosu”, a także ze studiem aktorskim STA. Stworzyła muzykę do spektakli dyplomowych: „Lalki” reż. D. Abbe (Teatr Nowy, 2016r.), „Gromiwoja wg Arystofanesa” reż. J. Moszkowicza (Studio STA, 2017r.) oraz do „Dupaka” (Scena Wspólna, 2017r.).

Jako aktorka zagrała m. in. w: teledyskach Verby, Dwa Sławy, Palucha („Gdybyś kiedyś“). W 2016 roku wcieliła się w rolę Amy Winehouse (Teatr Wielki, Poznań).

Zosia Miksa Kurowska

Absolwentka studiów magisterskich specjalności Rytmika na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki oraz studiów licencjackich z Wokalistyki Jazzowej w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Swoje umiejętności w zakresie emisji głosu, interpretacji tekstu czy improwizacji wokalnej zdobywała pod okiem dr hab. Janusza Szroma, mgr Julii Rosińskiej-Kopala oraz mgr Barbary Włodarskiej-Fabisiak. Śpiewa i występuje przed publicznością od dziecka. W ostatnich latach koncertowała m.in. z „Jagodziński Trio”, CoOpertate Orchestra oraz Natalią Niemen, a także brała udział w licznych projektach muzycznych – Koncercie Nagraniowym Gospel Joy, „Music On The Spotlight”, „Kulturalny Stary Rynek” i wielu innych. Artystka współpracuje i nagrywa utwory dla projektu „Pomelody – the Power of Melody”.

GOŚCIE

Bartosz Napieralski

Bartosz Napieralski

Realizacją dźwięku zajmuje się od 2008 roku. W 2012 roku stworzył własną pracownię muzyczną SanAntonioRecords w Poznaniu. Pod koniec 2014 roku nawiązał współpracę ze studiem nagrań C2Studio w Poznaniu na stanowisku realizatora dźwięku. W 2015 i 2016 roku wziął udział w akcji „Nagraj się na setkę z GoPro” w ramach festiwalu Spring Break w Poznaniu. Od 2016 roku prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu realizacji nagrań, produkcji, miksu i masteringu, a w 2017 roku rozpoczął współpracę z Regionalnym Ośrodkiem Edukacji wykładając na kierunku „Realizacja dźwięku”. W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt albumów i singli w pełni nagranych, zmiksowanych i zmasteringowanych przez siebie oraz killkaset utworów, przy których brał udział jedynie w części procesu twórczego. Specjalizuje się w nowoczesnej muzyce elektronicznej, hip-hopie oraz szeroko pojętym gatunku pop, ale pracował również nad albumami rockowymi, jazzowymi, klasycznymi oraz muzyką operową

Jacek Szwaj

Jacek Szwaj

Pianista, wokalista i kompozytor. Absolwent poznańskiej Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie fortepianu jazzowego. Obecnie jest wykładowcą w Katedrze Jazzu Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego oraz w POSM II st. im Mieczysława Karłowicza w Poznaniu. Koncertuje głownie solo oraz z projektem JACEK SZWAJ TRIO, który współtworzy wraz z Damianem Kostką (kontrabas) i Mateuszem Brzostowskim (perkusja). Jest również pianistą Hanny Banaszak. Współpracował w różnych projektach ze znakomitymi artystami, m.in.: Leszkiem Możdżerem, Janem A.P. Kaczmarkiem, Krzesimirem Dębskim oraz z chórami gospel: Gospel Joy i Brian Fentress & Regeneration. Współtworzy także projekt jordańskiego wokalisty Humama Ammari

Jego aktywność wykracza daleko poza obszary jazzowego mainstreamu. Intensywnie działa na polu twórczości związanej z muzyką klasyczną, musicalem i filmem. Od kilku lat współpracuje z kompozytorem Bartoszem Chajdeckim, czego owocem są choćby nagrania do dwóch największych polskich produkcji serialowych obecnego sezonu: Wojenne Dziewczyny (TVP) i Belle Epoqe (TVN).

Jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in: zdobywcą Pierwszej Nagrody i tytułu Transatlantyk Instant Composer 2012, na konkursie Instant Composition Contest 2012 w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmu i Muzyki Transatlantyk. Ten doroczny konkurs natychmiastowej improwizacji do obrazu, jest do dzisiaj jedynym tego typu wydarzeniem na świecie.

Alisa Makarenko

Alisa Makarenko

Absolwentka Psychologii na Chersońskim Uniwersytecie Państwowym oraz Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jako tancerka, współtwórczyni, choreografka i autorka ruchu scenicznego współpracowała z: Teatrem Akademia, Warszawskim Teatrem Tańca, Teatrem Tańca Zawirowania, Teatrem Nowym w Poznaniu, Wrocławskim Teatrem Współczesnym, Teatrem WARSawy, Filharmonią Świętokrzyską w Kielcach i Warszawską Operą Kameralną.

Waldemar Wojnowski

dr Waldemar Wojnowski (foniatra)

Absolwent Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Długoletni pracownik Katedry i Kliniki Foniatrii i Audiologii w Poznaniu. Praca doktorska z dziedziny zaburzeń głosu u nauczycieli. Ukończył liczne kursy i szkolenia z zakresu foniatrii i laryngologii w Polsce i za granicą potwierdzone certyfikatami. Umiejętności: konsultacje z zakresu zaburzeń głosu i słuchu, leczenie zachowawcze chorób górnych dróg oddechowych. Leczenie operacyjne w zakresie górnych dróg oddechowych: tonsillectomia, adenotomia, septoplastyka, conchoplastyka nosa. Leczenie operacyjne w zakresie zaburzeń głosu: mikrochirurgia krtani. Autor licznych artykułów i publikacji m.in. na temat zaburzeń głosu oraz zaburzeń procesu słyszenia. Członek Polskiego Towarzystwa Otolaryngologów oraz Europejskiej Unii Foniatrów. Obecnie starszy asystent w Katedrze i Klinice Foniatrii i Audiologii w Poznaniu.